tonårsmorsor


eftersom jag är hemma hela dagarna, så blir d en del tv-tittande. på em/kvällarna har kanal 5 sänt en dansk serie som heter Unga mödrar. inehållet e precis vad titeln avslöjar. unga tjejer som har barn, vissa med partner o andra inte.
jag kan inte låta bli att reagera, att dessa stackars flickor, som inte blitt torra bakom öronen ska ta hand om ett barn, dom kan ju knappt ta hand om sej själva.
"nää, vad du e taskig"
-kanske d, jag känner dom inte. men om man skaffar barn efter bara några månader med en kille, utan utbildning, hur vettig e man då? alla kan älska ett barn. men utan en fast ekonomi o ett stabilt förhållande, hur ska då barnet kunna få en trygg uppväxt? egoistiskt o omoget enligt mej.
när man ser en ung mamma komma gående m sin slitna ärvda vagn. med en unge som skriker konstant. hon röker, har slitna kläder o inget körkort.. killen skiter i henne, han hävdar att ungen inte e hans. *ryyyser*
men hon e ju sååå lycklig..!
nej, usch!


Kommentarer
Postat av: johanna

Hm, på ett sätt håller jag kanske med dig men man kan faktiskt ta hand om ett barn även fast man inte har någon utbildning.

Postat av: Eva

Synd att så unga tjejer väljer att skaffa barn så tidigt.. på tok för tidigt om dom inte ens hunnit bli myndiga tycker jag.
Nu har jag inte sett programmet så jag vet ju inte vilken ålder du pratar om.
Jag tycker det ligger mycket i det du skriver.. men det finns ju säkert dom det går jättebra för också.
/Eva

2008-02-08 @ 21:23:43
URL: http://blixman.blogg.se
Postat av: Karin

Johanna: klart att man kan ta hand om ett barn även utan utbildning. men varför inte se till att man har någe att komma tebax till när barnet börjar på dagis. d e allt för många som ser barn som en flykt, men dom glömmer bort att verkligheten kommer tillbaka. jag säger inte att alla unga mammor har d såhär, men jag vet många. att skaffa barn är ett stort beslut, o i många fall e d nog inte helt genomtänkt. tyvär..

2008-02-08 @ 21:40:12
Postat av: Karin

Eva: i d progamet var d faktiskt rätt blandade åldrar, från 15 till 20. klart att många klarar d galant! o d e väl de d går sämre för som uppmärksammas mest..

2008-02-08 @ 21:45:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback