badat m Jeppe m lite sorg i hjärtat


har varit sjukt varmt idag..! så skönt, men inte lika skönt att jobba..
hursomhelst.. va helt slut o svett när jag kom hem från jobbet nu ikväll, så jag packade in Jeppe o en handduk, så åkte vi t Hål o badade! d va naaajs..!
like old times -bada m hundarna vid Hål på kvällstid lixom..! ;-)
(kommer bilder under helgen)
jag hade nästan glömt hur vackert d e här ute, i våra gamla hemtrakter..
 
*drömmer mej bort en stund*

Tista, Åkra, Bärbo, Nääs, Hål.. (Tomta)..
alla dessa gårdar, skogar o ängar. firat valborgar, gått på marknader, cyklat, kompisar som bodde överallt o ingenstans.. o givetvis alla turer m Goliath, Molly, Shougan, Myran o Julle.. galopperat över stubbåkern nedanför Tista, hoppat vägbommen vid Egla, retat kossorna vid kyrkan.. o d ständigt nyfikna letandet efter nya stigar..
 
*torkar irriterat bort nåt vått ur ögonvrån*

allt detta sköljde över mej som vattnet när jag dök.. d va skönt, men lite jobbigt, blev lixom lite tungt att andas.. om d va d kalla vattnet eller alla minnen o tankar.. -d vet jag inte. men när jag simmat lite så blev d lättare, kroppen vande sej vid d kalla vattnet.
likaså börjar jag vänja mej vid att vara här..
här som ÄR hemma..
men endå borta..
här som VAR hemma..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback